
Call Center
Et Call center kan hjælpe virksomheder med mange forskellige tjeneste ydelser lige fra professionel telefonpasning til telesalg. Normalt skelner man mellem to forskellige typer af call center. Et Call center kan dække over begge discipliner ligesom man kan finde callcentre der er specialiseret i den ene eller den anden gren.
Inbound Call Center
Et inbound Call center tager imod telefonopkald. Det kan være telefonpasning, så man tilsikrer, at telefonen tages ved spidsbelastninger eller for mindre virksomheder kan der være tale om 100% outsourcing af telefonpasning. Visse callcentrer kan også hjælpe eller bidrage med egentlig kundeservice eller support. Et inbound Call center hjælper altså med at service de kunder eller potentielle kunder der henvender sig til en virksomhed.
Outbound Call Center
Et outbound Call Center ringer ud til kunder – den disciplin der ofte kaldes telemarketing, telesalg eller mødebooking. Denne form for call center har ofte en helt anden profil nemlig bestående af sælgertyper, hvor inbound Call center primært har medarbejdere der servicemindede for at tilsikrer optimal telefonpasning.